Pre & post natal training

 

20140527_134452257_iOSHej och Välkommen. Eftersom du besöker denna sida antar jag att du har tagit ett beslut att vara aktiv och hälsosam under och efter din graviditet. Grattis till det fantastiska beslutet! Welcome. By visiting this page I am guessing you have made a decision on being active and healthy during and after your pregnancy. Congratulations on that decision.

Att vara aktiv under graviditeten är viktigt både för dig och din bebis. Om du tränar under graviditeten förbereder du din kropp för födseln och kan faktiskt göra processen lite enklare, och återhämtningen kan bli lättare och snabbare ‘n om du inte tränar. Being active throughout your pregnancy is very important . If you exercise during the pregnancy you prepare your body for birth and it could actually make the labour and birth a bit easier, and it can make your recovery easier and faster than if you didn’t exercise.

Träning kan motverka ryggont, inkontinens, framfall och mycket mer. It can prevent backpain, incontinence, prolapse and much more. 

När du tränar under graviditeten är det otroligt viktigt att du gör det på rätt sätt.Träningstipsen du får av mig är baserade på vetenskap och kunskap, och jag är utbildad gravid & mammatränare, så väl som gravidyogainstruktör. Kom ihåg att träning nu inte handlar om att få bättre resultat och förbättra din form. Det handlar om att bibehålla muskelmassa, förbli rörlig och smidig, förbereda kroppen för det hårda arbete det innebär att föda, och bära ett barn, samt förebygga smärta. Jämför inte din nuvarande kropp med den du hade innan. Var snäll mot dig själv. 

When you exercise during pregnancy and after it is vital that you do it correctly. The advice on this page are safe and based on knowledge and studies. Remember, pre & post natal training is not about getting results and improving your fitness level. It is about keeping the muscel mass that you have, staying mobile and flexible, prepare your body for delivery andthe baby and to prevent pain. Don’t compare your current body with the one you used to have. Be kind to yourself .

Jag undervisar klasser som är gjorda för mammor för att ge en effektive och ofarlig träning. I teach classes that are designed just for mums to give you a save but effective workout.

I höst hittar ni mig på ActiMera i Vallda, utanför Kungsbacka. Jag kommer hålla klasser för mamma/ bebis. Kom gärna med önskemål om framtida klasser. Vi är öppna för alla förslag.  Besök http://www.actimera.se för mer information.

 

Nedan hittar du frågor och svar ang träning under och efter graviditet. De är på engelska pga jag hade många engelsktalande klienter under min år på Mallorca. Översättning kommer…

So is it safe to exercise during pregnancy?

Yes it is! And you should exercise! As long as you are healthy and have a normal pregnancy. If you are unsure, ask you doctor.

Why should you exercise?
You might actually make the labour and delivery easier and quicker by training.
You will bounce back faster and easier afterwards if you exercise throughout your pregnancy. So keep moving!
Help you maintain/ create a good posture.
It helps you stay more ”pain- free”.
It will help prevent Diastasis Recti- abdominal separation.

Don´t compare yourself to other mums!

We are all different and have different issues. Do exercises that fell good and don´t hurt or feel to uncomfortable.

2FA5B3B700000578-3376372-image-a-26_1451316383707

Don´t compete with your former self!

You are pregnant and you will feel different! Don´t try to improve your fitness level during the pregnancy! The point of training now is to prepare your body for the big tummy and the baby. To have a strong core and back to be able to carry the tummy and the baby.

It is never to late to start exercising!
Even if you haven´t exercised before you can still start when you are pregnant. Just take it easy and start slowly.

It´s important to have a strong core and a strong pelvic floor.
You can work these muscles during the whole pregnancy.
No crunches though as they put to much pressure on the stomach and can cause and increase pelvic floor issues and prolapse.
You want to work on the inner core and the muscles in the pelvic floor. This will prevent back pains, incontinence, minimize abdominal separation ( diastasic recti) and more.

What goal should I have with my training now?
Your goal should be to be in good shape for the delivery. But listn to your body! Some days you might not be able to work out, then take a short walk or do only a 5 minute work out. And some days you might feel great. Be shore not to push yourself to much but try do do something.

 

Annonser