hur sjutton skall man komma in i sina goda vanor och rutiner igen?! läs mina tips/ how in the world are you going to get back into your healthy habits and routines again?! read my best tips

Har du njutit lite väl mycket av det goda under sommaren? ja det blir lätt så. Och det är väl ok tycker jag, man ska njuta. Men om man helt har släppt på sina rutiner så kan det vara ännu jobbigare att komma tillbaks till sina vardagsrutiner. Jag är ju lite knäpp kanske, men jag gillar ju att träna på semestern, äta sallader och grilla fräsch fisk. Men jag dricker också vin, äter massor med glass och ligger i solstolen. Men jag släpper aldrig mina goda vanor helt för då vet jag hur jäkla jobbigt det blir när semestern är slut och jag skall ta tag i träningen och kosten igen. / Have you been enjoying the good stuff a little bit to muck during the summer? Well, yes that happens. And thats ok, you should enjoy the things you like. But if you let go completely of your good habits it can get so much more difficult to get back on track. I might be little crazy but I really like exercising on my vacation, eat salads and put a fresh fish on the barbecue. But I also drink wine, eat lots of ice-cream and lay in the sun. But I never let go completely because I know how hard it gets when the vacation is over and you want to take up exercising and eating healthy again.foodiesfeed.com_beef-burger-brunch

Här är mina bästa tips / here are my best tips

# Skriv ner ditt mål med träningen. Varför vill du träna? Hur ofta hinner du träna? Vilka dagar funkar bäst. Skriv in de i kalendern / Write down your goals with your training. Why do you want to exercise? How often can you exercise? What days will work? Mark them out in your calendar.

fullsizeoutput_1034

# Planera matinköpen. Leta inspiration i kokböcker & på nätet. Skriv veckomenyer./ Plan your grocery shopping. Find inspiration in cookbooks and on the internet. Write weekly menus. 

fresh-healthy-breakfast-in-heart-shaped-bowl-picjumbo-com

# Engagera hela familjen i planerna / Engage the whole family in your plans

# Hitta träningskompisar. Gärna flera. Det är lättare att komma iväg om du vet att någon väntar på dig. / Find training buddies. the more the better. It´s easier to get going when you know that someone is waiting for you.

# Börja varje morgon med ett glas citronvatten. Ett enkelt knep för att känna att man börjar dagen med nåt fräscht. / Start your day with a glass of lemon water. A simple trick to make you feel like you are starting your day with something fresh. 

lemons-686918_1920.jpg

Kommentera

